Zoooo jammer, de vliegclub neemt afscheid van de PH-VTB. Het onderhoud was al gortig en nu de motor een paar weken terug bij het uittaxiën na een lange vlucht vastliep (voorste krukas lager) was de koek op, het doek gevallen. Toen ik lid werd van de vliegclub was dat om deze kist. Fijn toestel, turbocharged, G1000, KAP140 autopilot voor een redelijke uurprijs. Helaas was het niet meant to be. Vorig jaar ging de KAP140 al met pensioen en nu dus ook de motor. Ongelofelijk eigenlijk, maar van alle momenten dat je een catastrofale motorstoring kan krijgen is op de taxibaan van Teuge na een mooie reis wel het beste moment. Had de motor vijf minuten eerder de geest gegeven, dan was het een heel ander verhaal geweest, eigenlijk fantastisch dat dit zo is afgelopen. Maar goed, nu heeft de vliegclub eigenlijk geen fatsoenlijke IFR toerkist meer en het is even de vraag of, en zoja wanneer, er iets voor in de plek komt.
Ik heb mooie avonturen beleefd met de VTB na de verkoop van mijn Mooney: Salzburg; Speyer; Autun; Ærø; Duxford; Cambridge; Oxford en natuurlijk Lübeck. Ik heb een playlist gemaakt van de video's met de C172. Gelukkig hebben we de beelden nog...!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Wat leuk dat je reageert!