Aldaar begonnen met koffie en een briefing. Wát een pret. Na 500 ft ging de bril op en kon ik niet meer naar buiten kijken. We hebben van alles gedaan. Klimmende bochten, dalende bochten (rate 1, dus 360 graden per twee minuten), stalls, approach to stalls, radialen van een VOR baken aanvliegen, van alles wat. Na anderhalf uur stond ik weer op Duitse bodem, met natte oksels. Wel even werken, maar naar tevredenheid van Henk!
Voor de volgende sessie staan holdings gepland, een van de eenvoudigste IFR procedures. Leve YouTube om die zaak alvast wat meer inzichtelijk voor me te maken!
Mijn laatste 10 uur vlieg ik overigens bij de Vliegclub Rotterdam, ik vind hun aanbod aanmerkelijk beter dan dat van Singles & Twins, daar komt nog bij dat het vliegen op Rotterdam als grote gecontroleerde luchthaven buitengewoon waardevol is voor mijn opleiding. De chef instructeur is bovendien een enthousiaste kerel die direct meedacht over mijn te plannen opleiding.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten