De maanden dat de Mooney netjes geconserveerd in de carroussel stond waren ook niet zo geweldig dat ik echt het gevoel heb veel vliegdagen te hebben gemist.
Waar ik wel van baal is dat m'n IR verlopen is. Met Gerard spreek ik binnenkort even af om daar wat aan te gaan doen.
Toch staat 2019 wel in het teken van de IR, want ik heb fijne trips gemaakt naar Deauville (Honfleur), Oostende, verschillende reizen naar de Bourgondië met de kids, een bezoek aan Billund (Legoland) een waanzinnige vlucht naar Carpentras met een uitje naar de Mont Ventoux en een trip naar het gezellige Straatsburg. De kist is redelijk af met de EDM, traffic module en de Golze ADL150. Op m'n lijstje staat eigenlijk enkel nog ADS-B in en out, maar vooral (heel) veel vliegen.
Het lijkt erop dat mijn Zwitserse aspirant koper ergens anders aan z'n gerief is gekomen, want ik hoor niks meer van hem. Blijkbaar zijn de mores van de internationale vliegtuig handel niet heel anders dan die van marktplaats.nl, niet echt hoogstaand dus. Enerzijds vind ik het jammer dat een ogenschijnlijk serieuze koper afhaakt, want ik moet wel vooruit. Anderzijds ben ik er wel content mee, want ik wil de Mooney helemaal niet kwijt, ik wil graag een maat (of twee). Hopelijk lukt het dit jaar daar wat verder mee te komen, ik zal wat meer gaan adverteren op de gebruikelijke media en dan zien we wel.
Gisteren heb ik m'n eerste vlucht gemaakt dit jaar met de bedoeling om even wat approaches te doen op Eelde. Het weer was welliswaar uitstekend om IFR wat te vliegen, VFR was het wat minder met een basis op 1.400 ft. De ILS begint bijvoorbeeld op 2.000 ft. Daarom maar een rondje lokaal gevlogen en eens even geconcentreerd op de EDM bij de run-up en het brandstofmanagement dat je ermee kan doen. De vlucht afgesloten met drie touch and go's, om ook weer een beetje current te worden. Het weer was ideaal met een flinke wind recht op de baan, je moet het jezelf niet direct te moeilijk maken, toch?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten