Na de initiële klaring op Teuge werd ik door Dutch Mil snel geklaard naar de grens en door Langen werd ik naar DG012 geklaard, dat is een RNAV puntje en ook de Initial Approach Fix van de RNAV nadering. Hier begint de nadering al. Ik wilde een ILS nadering doen, dus moest even de kaart erbij zoeken met de RNAV punten erop. In Duitsland wordt je eigenlijk altijd via dit soort punten gevectord, iets om even paraat te houden dus. Zo werk IFR vliegen in de praktijk dus, niks holdings en full procedures, maar zo snel mogelijk van A naar B. Onderweg naar de ILS kreeg ik al m'n climb-out instructions voor na de Low Approach. Ik had Langen Radar al gemeld wat m'n bedoeling was, dat vinden ze altijd wel prettig want die jongens plannen graag vooruit. Het voordeel voor mij is dan, dat ik ruim op tijd te horen krijg wat ik moet doen na m'n ILS nadering, zodat ik me daar even rustig op kan voorbereiden. Een tweede vliegplan maken in de GNS530W werkte weer top. Na de nadering op Münster hoefde ik alleen dit nieuwe vliegplan te activeren en een andere transpondercode te selecteren. De 'analoge' SID had ik er natuurlijk naast gezet, dus MYN NDB geselecteerd en de OSN VOR radiaal stond klaar.
Kort na handover van de toren frequentie terug naar de approach controller kreeg al een 'direct destination' en kon ik in een rechte streep naar het Noorden voor Leer-Papenburg om te tanken.
Zoals gezegd, de AVGAS op Leer kost bijna een euro per liter minder, ook de approach op Münster is gratis. Ik stel mezelf maar gerust met de gedachte dat ik gewoon geld heb verdiend vanochtend? In het restaurant op Leer werd een heerlijk ontbijtbuffet aangericht trouwens, zag er goed uit. Je kon gewoon aanschuiven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten