Aan al het goede komt een eind! We hebben gisteren genoten van de gezellige binnenstad van Keulen en we werden wakker met stralende zon en blauwe lucht. Dat is weer even wennen, zon. We zijn in de stad gaan ontbijten (Fassbender, geweldige entourage en bediening) en hebben plannen gemaakt voor de terugvlucht. Sterker nog, dat hebben we laten doen door AutoRouter.aero, een briljante én gratis website die top vliegplannen genereert. De Uber bracht ons naar het vliegveld waar we de aanzienlijke havengelden konnen afrekenen. De landing zelf was € 5,00, maar alle toeslagen brachten het op een bedrag net onder de € 200,00, daar komen later nog een dikke € 50,00 bij voor de DFS. Dat moet je niet te vaak doen.
De kist had zich inmiddels van haar ijslaagje ontdaan in de morgenzon en startte meteen op. We kregen de klaring van delivery, mochten taxiën naar de baan 13R waar we vlakbij stonden, de diesel was net op temperatuur toen we de baan op draaiden en zodra we los waren richting het Westen mochten draaien met een spectaculair zicht op de stad en luchthaven. We klommen naar de ons toegewezen hoogte van 4.000 ft en eenmaal vrij van de Düsseldorf TMA kon het langs de Nederlandse grens vrij snel rechtstreeks naar Teuge. Langs de dagbouwmijnen van Eschweiler, Roermond, Venlo en even later bij Emmerich de grens over, langs de Deelen CTR en voor we Schnitzel konden zeggen hingen we alweer voor baan 08 op Teuge. Niks vervelender dan een heerlijke vliegtrip af te sluiten met een but landing, dus concentratie en een nette landing was een mooie afsluiter van een intensief vliegtripje! Vier gecontroleerde velden, vier landingen in het duister en eentje bij dag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Wat leuk dat je reageert!