Het mooiste was het natuurlijk als er een Beech Bonanza in de club hangaar stond, 6 cylinder. de-iced met glass panel en automatische piloot, voor € 200,00 per uur, nat. To good to be true natuurlijk. De PH-VTB voldoet in de meeste gevallen prima, maar in de schaarse gevallen dat je met meer dan twee volwassenen IFR op pad wil gaat dat niet met de VTB. De payload is simpelweg te laag als je ook nog brandstof wilt meenemen. De club beschikt nog over de PH-CVT, een C172 met haar meer traditionele Lycoming motor die een wat betere payload heeft, maar die is niet IFR toegelaten. Tot deze winter! Dan wordt ze (net) naar IFR standaard opgeplust met een nieuwe nav/com set (Garmin GNC 255) en een Garmin G5 HSI. Samen met de ooit revolutionaire, maar nu 'old-school' GNS430 is 'ie dan voor IFR vliegen toegelaten. Maar nèt. Geen automatische piloot en verder geen extra's, dus ideaal is het niet. Maar zeker een handige optie als ik op een mooie dag met vrouw en kinders op pad wil. Ik heb getracht op Lelystad me te laten uitchecken op verschillende DA40NG's, maar dat loopt allemaal een beetje moeilijk. Lelystad is ook geen handig veld, ik heb daar al eerder over geschreven.
Hopelijk doe ik deze herfst nog een buitenlandtripje met Carsten en dan mag ik eigenlijk niet klagen voor dit seizoen! Ik ben trouwens nog een video aan het editen van een retour naar Niederrhein, voor de liefhebbers. Zal nog wel even duren voor 'ie klaar is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten