Vandaag met Carsten op pad geweest met de PH-VTB, hij is net lid geworden van de vliegclub Teuge en vliegt voor z'n werk op de Boeing 777 en 787. We spraken af om samen approaches te vliegen, zodat hij wat kon werken met de G1000 en de automatische piloot en ik kan leren van zijn ervaring. Een superleuke wisselwerking en bovendien nog gezellig ook.
We vertrokken vanaf Teuge onder CAVOK condities naar Niederrhein (EDLV). Onderweg werden we snel geklaard naar TEBRO door Dutch Mil en vervolgens kregen van Langen Radar vectors voor een RNAV nadering. Carsten vloog en ik deed de radio, leuk samenwerken en redelijk 'uneventful' naar Niederrhein. De approach controller had het merkbaar druk, maar voorzag ons van de outbound clearance naar Münster, daarna vectorde ze ons naar downwind voor de baan 09 van Niederrhein. Eenmaal voor de baan werden we doorgezet naar de tower controller die het aanmerkelijk rustiger had en ons op een lang final al klaarde voor de touch and go.
Daarna konden we door naar Münster voor een full stop landing. Dit rondje heb ik vanaf Stadtlohn nog wel eens gemaakt met Henk Ooink, leuke lessen waren dat voor mijn CB-IR. Helaas is hij inmiddels gestopt met instructie. De inversie klom en wij kregen onderweg aardig wat klappen thermiek te verduren, de niet zweefvliegende medemensch zou dit turbulentie kunnen noemen. Door de approach controller werden we naar HMM VOR waarna we de localiser van de ILS op werden gevectord. Op Münster werd de ILS afgevlogen en betaalden we voor de landing en namen een Tasse Kaffee in de lounge en bespraken onze terugvlucht.
Ik vloog de VTB terug naar Teuge, maar een paar keer per jaar start ik van een gecontroleerde luchthaven, dus dat is goede oefening. Onderweg kozen we FL100 om ruim boven de thermiek in de koele lucht te zitten. Mooie landing op Teuge en weer ervaringen rijker! Ik ga zeker nog eens met Carsten op pad. Dat zijn toch de leuke dingen aan een vliegclub.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten