Een avond kan ik vullen met het kijken van YouTube vloggers, je hebt een aantal bijzonder goede kanalen die echt inspireren.
Ik kijk bijvoorbeeld graag naar Aviation 101 maar ook naar Steveo1kinevo of Matt Guthmiller en recent heb ik me geabonneerd op Malibu Flyer , die met z'n prachige Piper Malibu regelmatig met z'n beide dochters onderweg is. Welke vloggers volg jij?
In het verleden heb ik wel eens een poging gedaan om wat van mijn vliegerij op camera vast te leggen, met wisselend succes, maar wel met veel plezier, totdat mijn video editor in de soep liep en eigenlijk niet meer tot leven wilde komen.
Sindsdien heeft de techniek niet stil gestaan en de Gopro Hero4 die destijds nog niet eens verkrijgbaar was, is nu op marktplaats verkrijgbaar voor € 75,00 per stuk. Daar heb ik er nu een paar van aangeschaft om te zien of ik komend seizoen eens wat gaaf beeldmateriaal kan opslaan. Net als dit blog eigenlijk vooral als naslagwerk voor mij zelf, maar toch ook wel ter promotie van de kleine luchtvaart.
Vanmiddag nog even op pad geweest met de Mooney en op Groningen wat approaches geoefend. Het startte als een lokaal vluchtje, maar werd uiteindelijk toch nog een IFR sessie met wat actual IMC, want zo mooi als het allemaal was op en rond Teuge was het niet in het noorden, waar ik werd begroet met regen en lagere bewolking. Niks écht spannends overigens, maar wel leuk om even op de hand in de wolken te vliegen. Blijft wat onwennig de eerste minuten. Na een ILS en een RNAV met circle to land keerde ik huiswaarts, maar niet zonder de buitengewoon flexibele approach en towercontrollers op Eelde even te bedanken. Terug op Teuge is door Martijn van AIS de O2 tank van de Mooney afgetopt, hun tank was leeg afgelopen winter. Terug taxiënd naar de carrousel in het prachtige strijklicht dat dit jaargetijde zo kenmerkt kon ik het niet laten om toch nog even een rondje te vliegen. Wat een zalige middag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten