Nou de plannen voor Duxford konden op ijs. Mijn dochters waren met mijn vrouw bij de binnenspeeltuin geweest en om 23.00 waren we weer thuis van de eerste hulp. De jongste haar linker beentje in het gips. Papa is maar thuis gebleven bij de meiden. Best jammer, want zelfs het weer was geregeld. Family first...! Sindsdien ook niet meer gevlogen tot gisteren, zo snel kan het gaan.
...Theorie lessen...
Inmiddels ben ik weer wat verder met m'n theorieopleiding voor de EIR. De afgelopen week de verplichte lesdagen bij Orbit Groundschool gevolgd voor Instruments, Radio Navigation en Meteo, heel erg nuttig en gemotiveerde studenten en docenten. Echt leuk om met z'n allen de stof 'aan te vallen'. In mei doe ik voor die vakken examen. Nog wel even blokken, vooral die altimetrie problemen uitrekenen blijft een gedoe... Mocht je ook een (E)IR overwegen, dan zal je ongetwijfeld mensen treffen die je gaan vertellen dat je beter de gehele ATPL theorie kan doen. Doe dit niet als je niet professioneel verder wil in de luchtvaart. De opleiding voor het ATPL is echt een hele studie zeker in combinatie met werk en gezin. Ik ben erg blij dat ik deze goed bedoelde adviseer in de wind heb geslagen, de zeven gereduceerde vakken voor het EIR zijn al moeilijk genoeg.
...en motorfietsen
Is er dan niet gevlogen?! Jawel. Een van mijn andere liefhebberijen is het sleutelen aan motoren, zoals deze gekneusde BMW R1100RS. Voor dat project zocht ik nog een nieuwe brandstoftank en in Duitsland werd een mooie aangeboden. Normaal gesproken laat je dat via de post bezorgen, maar ik Google meestal even waar de aanbieder zit. In dit geval was dat in stadje Anklam en dat beschikte over een eigen kleine luchthaven Anklam (EDCA). Het stadje is een oude Hanzestad en ligt aan de Poolse grens bij Stettin. De aanbieder was wat ongelovig toen ik verklaarde de tank wel op te willen halen met het vliegtuig. Toch we maakten voor gisteren een afspraak, want de voorspellingen waren erg goed. Mijn schoonvader wilde wel mee. Op de kaart kon ik een rechte streep trekken van Teuge naar Anklam en VFR konden we dat ook gewoon vliegen! Bijna geen gecontroleerd luchtruim op de route en toch bijna 300 nautische mijlen (over weg was het een dikke 700 kilometer). Anklam is trouwens de geboortestad van Otto Lilienthal! Een bestemming die je toch een keer moet hebben aangedaan als luchtvaartliefhebber.
Op de terugweg zijn we nog over Peenemünde gevlogen, een plek berucht in de Tweede Wereldoorlog als testfaciliteit voor de V1 en V2 raketten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten