Wat een klusje is het toch weer geworden. Vooral het synchroniseren van de camera's is bewerkelijk en dat moest een aantal keer gebeuren, omdat de accu's tijdens de vlucht wel een paar keer moesten worden gewisseld. Ik hoop dat het vermakelijk is! Laat me vooral weten wat jullie er van vinden.
Drama, spanning, humor. Het zit er allemaal in!
Bij het maken van deze video zat ik mijn Radio Telefonie (RT) nog eens na te luisteren en hier en daar gingen toch wat dingen mis. Met name de handover van Amsterdam naar London. Ik word daar geklaard door London 'RINIS One Alfa, Cambridge' Ik lees RINIS then Cambridge terug. Dat klopt niet. Ik hoorde dit pas na twee of drie keer. De 1A van de Standard Arrival (STAR) RINIS1A (die zelf heb gefiled NB!) krijg ik niet mee, ook ben ik onbekend met LAPRA, een punt op de STAR. Een beetje onhandig, je hoort de controller ook beginnen met 'well...'. Een zorgvuldiger voorbereiding had hier wel wat verschil kunnen maken. Cambridge Approach kwam daarna met een vrij lange call, die sloot de controller af met een vraag welke approach ik verkoos. De call las ik niet terug en gaf hem meteen antwoord op zijn vraag: doe mij maar de visual. Dat is niet volledig. Bovendien moeten mijn calls korter, bondiger en vooral vlotter. Ik zat nog even de video van de nachtvlucht naar Oostende te bekijken, om te spieken hoe Carsten doet: 'climbing FL120 out of 65' is zo'n voorbeeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten