In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN.
Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
donderdag 8 maart 2018
Traffic, weer en LED’s
De ontwikkelingen in de luchtvaart gaan zo lekker dat ook toestellen zonder weerradar over radarbeelden kunnen beschikken in Europa. In de VS bestond dit al, maar dankzij een Duits bedrijf kan je nu via een Iridium satelliet link weerkaarten en METAR’s downloaden via een App op de iPad. De kosten vallen me redelijk mee en voor langere vluchten ben je gewoon op de hoogte van de locatie van onweerscellen en ander significant weer. Info over icingcondities krijg je niet, dat blijft altijd een hele belangrijke factor bij het plannen. Ik heb de ADL150 van Golze Engineering besteld, met de GTS800 heb ik straks traffic en weersinfo aan boord! 10 jaar geleden alleen beschikbaar voor jets met TCAS en weerradar.
Waardevolle info én je kan de vrouw sms’en!
Maurice van IAS (onderhoudsbedrijf) wist me te melden dat de LED’s zijn geïnstalleerd en dat de nieuwe controller binnen is. Morgen weten we of de Mooney weer kan beschikken over 36” turbo druk. Fingers crossed!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten