In de regen en in de wolken wel, maar in het donker mag ik nog niet vliegen. Daar komt dit weekeinde een einde aan! Vandaag ben ik bij de SAS begonnen met mijn night rating zodat mijn vliegdag ineens niet meer van zonsop- tot ondergang duurt, maar 24 uur lang. Teuge is vooralsnog 's avonds dicht, dus het praktische nut is beperkt. Toch kan het handig zijn mocht een vlucht langer duren dan gedacht, dan kan er altijd veilig worden geland op Lelystad of Rotterdam bijvoorbeeld, zonder dat er regels worden overtreden.
In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
vrijdag 25 maart 2022
Night Rating!
De PH-IRO, een 'legacy' C172 wacht op het donker
Geen opmerkingen:
Een reactie posten