zondag 13 maart 2022

IR en SEP verlengd

Een jaarlijks terugkerend ritueel. De profcheck voor de Instrument Rating en dit jaar kwam daar ook de twee-jaarlijkse verlenging van de classrating (Single Engine Piston, SEP) bij. Samen met Gerard vanochtend afgesproken voor een retour EDLV. Het weer was mooi en steady en na een korte briefing vooraf konden we gaan. De kist had ik al vol gegooid met diesel en ook de preflight was klaar. Onderweg naar Niederrhein kregen we te horen dat de RNP approach op baan 09 in gebruik was en laten we die nu net niet nodig hebben, maar na wat overleg met Langen Radar en coordinatie tussen de toren van Niederrhein konden we toch de gewenste ILS op 27 doen. Top service. We moesten dan wel IFR cancellen en VFR terug, maar dat was geen probleem, omdat ik voor de classrating ook nog wat airwork moest laten zien. Steile bochten, overtrek en een drietal landingen. Alles opgeteld was het in orde en Gerard klaarde me weer voor een jaar onbeperkt vliegplezier! Niet dat ik me hier nou zorgen over maakte maar helemaal vrij van spanning is het natuurlijk ook niet. 

Een grillige track, maar niet zonder succes!


In april heb ik de VTB nog een paar daagjes en ik beraad me nog over een leuke bestemming, St. Mary op de Isles of Scilly lijkt me erg leuk, maar ook Aeroe in Denemarken, de meiden gaan met me mee. Wordt leuk, hopelijk zit het weer een beetje mee. Mocht je tips hebben, dan hoor ik het graag!

Voor het eerst sinds het bestaan van dit blog trouwens een back-up gemaakt, het begint toch wel een aardige chronologie van mijn vliegercarrière te worden. Zonde als het ineens weg zou zijn... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten