donderdag 2 juli 2020

Lock-down is over!

Eindelijk is Teuge weer open tot 20:00 uur en Eelde is ook weer bereikbaar zonder PPR. Eindelijk weer zoals het was voor de mondiale crisis, die overigens nog aardig voort woedt. Na het werk kon er dus weer eens een approach geoefend worden op Eelde. Het werd weer een mooie! Op FL050 door de wolken heen, even weer echt wat IMC vliegen dus en tussendoor getrakteerd worden op prachtige wolkenluchten en mooi licht. Het was opvallend druk op Eelde, met de ambulance heli die twee keer vertrok, de KLS die aan het lessen was en ook nog VFR verkeer. Approach deed ook de grondfrequentie en de torenfrequentie. Hij bleef daarbij ook nog eens vriendelijk. Knap hoor!
Die jongens van de KLS zijn trouwens redelijk genaaid door de coronacrisis, de arbeidsmarkt voor piloten is aan het imploderen. Het enige vliegen wat ze de komende tijd zullen doen, is wat ze nu doen voor hun opleiding, maar daarna...?

Nog een plaatje van de air-to-air sessie...

Op Eelde stond een forse crosswind, goed om te oefenen! Altijd fijn om op zo’n lange baan te landen, dan heb je rustig tijd om de flaps in te doen en de cowlflap open te zetten en dan weer rustig het gas erop en weer VFR naar huis. Niet te rustig aan, trouwens! Onderstaande film legt nog eens mooi uit dat je weinig hebt aan startbaan die achter je ligt.

Goeie tips hier!

De Mooney heeft nog een paar uurtjes over voor z'n 50 uurs inspectie. Het vliegseizoen was door de prop en corona redelijk slecht, maar alle uren gaan toch weer mooi op. Over een paar weken gaat de Mooney het onderhoud in, ben benieuwd of er nog tegenvallers zijn. Alles lijkt vrij aardig te werken, tot nu toe! Deze week doe ik nog een retour Bremen, als het een beetje mee zit. Ga kijken of ik daar een mooi video verslag van kan maken. Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten