woensdag 31 mei 2017

Kick the tires and light the fires!

Yes, de Mooner vliegt per vandaag weer. De airbox hebben ze gelast in afwachting van de nieuwe unit en de olielekkage was eigenlijk wel conform het beeld dat de oudere medewerkers van onze CAMO hadden. Niks nieuws dus... Maar goed, de Mooney moet na een uurtje of vijf wel weer even terug om er zeker van te zijn dat het allemaal niet uit de hand loopt met die olie. Hij lekt iets na het stopzetten van de motor bij de turbo. De turbo is het heetste deel van de motor en olie is bij hoge temperaturen uiteindelijk wel brandbaar. Je snapt de zorg? Ben blij dat ze er zorgvuldig mee omgaan. Bij het nieuwe bezoek zal de airbox worden vervangen en ook de tweede 8.33 radio worden geïnstalleerd, als of je een emmer leeg kiept.
Alles goed en wel, ik kan niet wachten om die IR praktijk weer op te pakken... en naar Frankrijk en naar Flying Legends en... en...

Deze olievlek zal waarschijnlijk op een door EASA gecertificeerde wijze moeten worden gereinigd (en gefactureerd...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten