Rotterdam heeft m.i. de beste kaarten in huis!
In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
dinsdag 6 september 2016
CB IR Lelystad of Rotterdam?
Ik heb nog eens nagedacht over het aanbod van Singles & Twins. Zij verlangen dat je 20 uur instructie op hun kisten doet en dat stoort me. Wettelijk worden 'slechts' 10 uur verlangd bij een vliegschool. Als het voor mijn opleiding nodig blijkt te zijn: prima, maar als het niet nodig is, is het zonde van de tijd en het geld. Het gaat toch om serieus veel geld. Bovendien stellen ze aanvullende eisen ten aanzien van de kist en de instructeur waarop 'in eigen beheer' wordt gelest. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij Henk, mijn instructeur, en ik heb absoluut geen zin om daar tussen te gaan zitten. Al met al reden om nog even te bellen met de Vliegclub Rotterdam (VCR) en dat gesprek beviel me. De VCR heeft inmiddels alle papieren binnen voor het CB-IR/EIR traject. Ze rekenen redelijke prijzen voor instructie en het lessen op de eigen kist wordt geaccepteerd en zelfs aangemoedigd. Als kers op de taart kan de examentraining en het examen ook op de eigen kist worden gedaan, al moet dat nog wel even worden uitgezocht. Het helpt dat Rotterdam als tweede luchthaven van Nederland is uitgerust met ILS en alle faciliteiten. Lijkt me een 'no brainer', maar ik ga er een nachtje over slapen...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten