In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN.
Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
woensdag 6 januari 2016
Theorie EIR
De beste wensen voor 2016 en dat je net zoveel veilige landingen als starts mag maken! Zo af en toe deed ik eens een hoofdstukje theorie voor mijn begeerde Enroute Instrument Rating (EIR), maar na enige tijd bekroop mij het gevoel dat het hier niet de gereduceerde theorie betrof waar ik zo enthousiast over had gelezen. De vliegschool kon dat inderdaad bevestigen, ze hadden met per abuis de volledige ATPL theorie gestuurd. De fout is inmiddels hersteld, en ik heb er een studieplanning bij gekregen van negen weken (!). Even tanden op elkaar en er in duiken, zou ik zeggen. In april 2016 examen...? Ik ga mijn best doen!
De vliegschool van mijn keuze, heeft een van zijn Cessna 172's laten upgraden naar de noodzakelijke IFR standaard, maar de door hun opgestelde EIR syllabus is (nog) niet goedgekeurd door de autoriteiten. Ze zijn daar nog mee doende, al heeft het allemaal niet zo'n haast geloof ik.
Nieuwe film van GolfCharlie232, prachtig!
Wordt er trouwens niet meer gevlogen? Jawel, in het zachte december weer heb ik nog een aantal vluchtjes gemaakt, maar vooral om de currency er in te houden en geen epische reizen, helaas.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten