Vandaag weer eens even de DA40NG gevlogen. Hoog tijd, want de laatste landing was alweer een paar maanden geleden. Het weer was prima, dus samen met Mark (de eigenaar) een bezoekje aan Leer-Papenburg (EDWF) gepland, een leuk Duits veldje aan de Ems waar het goed Kaffee und Kuchen gebruiken is. Uiteraard de kans niet laten liggen om ook een approach op Groningen te schieten. Start en cruise waren redelijk 'uneventful', enkel mijn headset zong rond op de radio. Zeer hinderlijk, op de intercom was er niets aan de hand, maar zowel op de frequentie van Teuge als die van Eelde Approach was het wel erg irritant. Tijdens de approach moest van headset worden gewisseld, gediscussieerd over de incasso van het landingsgeld en ook had ik verzuimd de twee segmenten van de vlucht apart in de G1000 te zetten, maar in één flightplan. Een aantal items die ervoor zorgden dat ik in de TMA van Eelde een beetje achter de feiten aanliep en pas weer een beetje up-to-speed was op de final approach course. Landing was met rugwind, want ik had om baan 05 gevraagd, in plaats van baan 23 die in gebruik was, zodat we meteen richting Leer-Papenburg konden uitklimmen. Vanaf Eelde is het maar 10 minuutjes richting Leer, waar landing nummer 2 de boeken in kon. Top.
In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. In 2022 heb ik ook de 'night-rating' gehaald, zodat er 24/7 kan worden gevlogen.
zondag 26 januari 2025
Groningen (EHGG) & Leer-Papenburg (EDWF)
Luxe hoor, kistje in de eigen hangaar
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Wat leuk dat je reageert!