Ik vind hem erg leuk geworden en wat kan vliegen in de winter mooi zijn! Zelf vind ik het toevoegen van beelden die ik schiet met m'n iPhone wel een aanvulling, dan wordt het allemaal wat minder statisch. Met het terugkijken van de beelden merk ik wel dat m'n radio calls een beetje sloppy worden, o.a. op Teuge de transponder teruglezen en voor de handover naar de toren op Dortmund niet even noemen dat 'established localiser 24' en wat meer van dat soort zaken.
In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
zondag 9 januari 2022
Nieuwe vlog: IFR naar Dortmund (EDLW)
zondag 2 januari 2022
Gelukkig nieuw jaar! IFR Retour Dortmund (EDLW)
De beste wensen allen! Maak er wat moois van in 2022, ik kijk er naar uit. Vandaag maar eens van start gegaan met een retour Dortmund (EDLW), ik bleek de eerste vliegbeweging op te leveren voor 2022 en gezien het barre weer ook de enige voor vandaag op Teuge. In de praktijk viel het weer overigens reuze mee. Er stond een redelijke wind, maar zo cross was hij niet maar wel met af en toe een flinke gust. Daar is zo'n 172 dan wel weer gevoeliger voor dan een laagdekker met een wat hogere vleugelbelasting zoals de Mooney. Die kon je eigenlijk altijd wel neerzetten.