M'n pa heeft mij groot gebracht met vliegen, hij heeft mij het elementaire zweefvliegen bijgebracht en zelfs voor het eerst solo gelaten op de ASK-21 op Terlet. Van achterin onze Mooney heb ik hem approaches zien vliegen op Bremen, Agadir, Duxford, Rome, Geneve, Nice, Cannes, Kopenhagen, Catania, een keur aan Canarische Eilanden en nog veel meer bestemmingen daar tussenin en op een of andere manier heeft hij deze hardcore zweefvlieger toch weten te boeien voor het motorvliegen en nu ben ik nota bene zelfs bezig met m'n IR. Mijn beste vriend Thomas zei altijd: geeft je pa een stuk asfalt en hij zet die Mooney altijd keurig neer. Zeker waar.
Samen genieten, pa rechts en ik voortaan links. Toch een gek idee...
Omdat mij pa is gestopt heeft hij mij gevraagd om een aantal liefdadigheidsvluchten te doen voor zijn Rotary Club. Hij heeft een tweetal vluchten laten veilen voor het goede doel, wij vliegen voor nop en de passagiers storten het geboden bedrag bij de Rotary Club die dat vervolgens schenkt aan het goede doel. Vandaag was het eindelijk zover voor Marion en Ruud, dit echtpaar had de veiling gewonnen en we hadden al een aantal keer de afspraak moeten verzetten vanwege het weer en eindelijk waren de weergoden gunstig gestemd en ze lieten zich wel van hun beste kant zien, alsof ze wat goed te maken hadden! Marion wilde graag de herfstkleuren op de Veluwe zien en ze is op haar wenken bediend. Fantastische kleuren in een prachtig strijklicht van de ondergaande zon, regenbogen die vanuit de lucht eigenlijk 'regenhoepels' zijn, lokale regenbuien die prachtige sluiers neerleggen, felle opklaringen, optrekkende damp die het deed lijken alsof de heide fel in brand stond, we hebben werkelijk genoten met z'n drieën, we zijn zelfs even boven de wolken gaan kijken en dat ziet er bij zo'n mooie sunset altijd fenomenaal uit. Vol indrukken landden we bij een ondergaande zon weer terug op Teuge. Ik denk dat ik een goed visitekaartje heb afgegeven voor Teuge en de kleine luchtvaart.
Holy Fuck, wat een prachtige vlucht! Foto's brengen het niet goed over.
Mark, ik vind het verhaal van jou en je vader heel mooi. Prachtig hoe je beschrijft hoe hij je de liefde voor het vliegen heeft bijgebracht. Je vader heeft ondertussen zijn medical niet meer vernieuwd, maar ik ben er helemaal zeker van dat hij enorm geniet om met jou mee te vliegen. Zelf heb ik een zoontje die nu 8 jaar is en die nu graag met me meevliegt en ik kan enkel maar hopen dat we nog lang samen gaan vliegen.
BeantwoordenVerwijderenMet betrekking tot je Instrument rating heb je toch al de theorie afgewerkt, alle respect daarvoor. Met de praktijk zal het een zaak zijn van regelmatig oefenen. Echter, met de rotweer ( het lijkt wel moesson dezer dagen) in combinatie met je werk en familieleven is dat niet evident. Je zal het wel behalen, maar om het current te houden is weer een ander verhaal. Ik begrijp dat je je vragen stelt. Zelf wil ik met een IR rating beginnen, maar het ontbreekt me aan tijd. Ben daarenboven nog erg aktief bij AOPA, dat helpt me niet echt verder. Ik vlieg mijn 50 tot 60 uur per jaar, laar merk als ik,bvb in de winter minder vlieg, dat mijn vaardigheden sneller zakken. Rust roest. Misschien ontmoeten we elkaar eens in 2018 Wannneer ben je zinnens naar Carpentras te vliegen ? Ik ben daar vorig jaar gaan tanken, leuke plaats
Hoi Pete, wederom dank voor je enthousiaste reactie! Ik geniet er erg van om te vliegen met mijn kids en ik geloof dat het voor m´n pa niet anders is.
BeantwoordenVerwijderenIk hoop komend voorjaar een trip richting Genua te maken en dan ook Carpentras te bezoeken én dan ook een van mijn favoriete B&B`s, vlak in de buurt. Het is een prachtige streek daar, de Luberon, cultuur, wijn, gastronomie...! En al doet de kaart anders vermoeden, VFR vliegen is in Frankrijk een waar plezier.