zaterdag 3 januari 2015

Enroute Instrument rating part deux

Gelukkig 2015! Met betrekking tot goede voornemens... Al een tijdje is een grote wens van mij om mijn enroute instrument rating te halen. Daarmee kan ik - kort gezegd - IFR van en naar (on)gecontroleerde velden door heel Europa vliegen. Een perfecte match met de Mooney die gemaakt is om hoog en hard lange afstanden te vliegen.

Een aantal factoren weerhielden mij hier van, de belangrijkste was de wetgeving. Gelukkig is dit obstakel weggenomen afgelopen voorjaar. De volgende drempel was de hoeveelheid theorie. Onlangs is door orbit een goedgekeurde syllabus gemaakt die voldoet aan de nieuwe eisen, maar een aanmerkelijke reductie betekent ten opzichte van de oude ATPL/CPL vakken. Perfect dus, bovendien zitten ze hier vlakbij in Arnhem. Mooi! Ten slotte zat ik met een geschikte plek voor mijn praktijkopleiding, zonde als je langer in de auto zit dan het vliegtuig. Rotterdam was eigenlijk de meest nabije mogelijkheid op 1:15 hier vandaan. Ook hier komt verandering in, want onze eigen SAS op Teuge is bezig om de ATO (Approved Training Organization) certificering rond te krijgen en daarmee kan ik mijn training en examen gewoon op m'n thuisveld Teuge over. Yes!

Niet cancelen, maar vliegen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten