In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
woensdag 14 september 2011
Noodlandingen geoefend
Inmiddels zitten er zo'n kleine vijfentwintig uur op, met 10 zweefvlieguren die ik mag meenemen zit ik dus op de vijfendertig vlieguren. Er zijn er 45 uren nodig voor je brevet. Alles gaat inmiddels wel goed, maar een ding waar ik nog niet echt confident over was zijn de noodlandingen. Je vliegt met één motor en als die er mee stopt moet je zorgen voor een veilige landing. Een essentiele vaardigheid die ook op het examen wordt getoetst. Vandaag hebben Frank - mijn instructeur - en ik nog maar eens goed geoefend. Eerst DBO en vervolgens nog eens solo.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten