In 2012 heb ik mijn PPL gehaald. Van het praktijkgedeelte van de opleiding deed ik hier verslag, samen met mijn zweefvliegervaringen. Nu kun je ook over mijn theorie en praktijk vervolgopleiding voor de Competence Based Instrumentrating (CB-IR) lezen. Deze opleiding begon ik in januari van 2015 en sloot ik in november 2018 af met het praktijkexamen CB-IR mét PBN. Ook na de verkoop van de Mooney blijf ik mijn blog bijhouden.
zondag 28 februari 2016
Retour Langenoog EDWL
Deze stond al een tijdje op m'n lijst, de laatste van de Friese Waddeneilanden met een baan die een beetje bruikbaar is. Via Stadtlohn om te tanken zijn we richting het Noorden gevlogen, mooi VFR on-top. De baan daar is 600 meter en de eerste landing was wat te ver op de baan, dus heb ik er maar een touch en go van gemaakt. De tweede landing was OK. Helaas was het laat dus een wandeling door het dorp zat er niet meer in. Zeker nog keer terug!
woensdag 24 februari 2016
IR RT Gehaald!
De kop is er af, de eerste concrete stap richting de EIR is gezet. Ik heb mijn IFR RT praktijk gehaald. Onder de kundige begeleiding van atc-comm.com hebben we met een groepje van zes man vier avonden doorgezaagd over IFR RT, dus start-ups, SID's, STAR's, Airways en alles wat er verder bij komt kijken. Prettig via de PC en distance learning aan de eigen keukentafel met een kopje koffie, biertje en/of whisky.
De docent stelde na de oefeningen voor om maar direct examen te doen en zo geschiedde! Prettige opleiding en ontspannen examen. Ik kan ATC-Comm van harte aanbevelen.
De docent stelde na de oefeningen voor om maar direct examen te doen en zo geschiedde! Prettige opleiding en ontspannen examen. Ik kan ATC-Comm van harte aanbevelen.